Beroepsprofiel leidinggevende events, leisure & hospitality

Overal waar mensen actief hun vrije tijd doorbrengen zijn medewerkers events, leisure en hospitality aan het werk, het hele jaar door. Jij bent het visitekaartje: jij hebt direct contact met de klant en zorgt dat jouw gasten een prettig verblijf of een onvergetelijk evenement ervaren. Meestal werk je in de frontoffice. Dit betekent dat je bezoekers ontvangt bij een evenement of achter de balie van een hotel. Informatie geven, vrijetijdsartikelen, excursies of reizen verkopen, klachten afhandelen, het hoort er allemaal bij. Ben je gastvrij en klantgericht en heb je daarnaast commercieel inzicht? Bezit je bovendien leidinggevende kwaliteiten? Volg dan de opleiding tot leidinggevende events, leisure & hospitality aan het Regio College.

Wat is een leidinggevende events, leisure & hospitality 

Of je nu werkt in een hotel, bij een recreatiebedrijf of een reisbureau, bij jou is de klant altijd koning. Je bent representatief, kunt goed met mensen omgaan en vindt het leuk om hen goed te helpen en te informeren. Je geniet van onverwachte situaties en bent goed in het bedenken van oplossingen. Natuurlijk spreek je goed Nederlands en Engels. Maar je kunt je ook in andere talen goed verstaanbaar maken. Je bent creatief, proactief en flexibel en je hebt een servicegerichte en commerciële instelling. Meestal werk je in een team, dus je kunt goed samenwerken. Kortom: jij hebt overzicht, evalueert, bedenkt, plant vooruit en stuurt het team aan zodat het bedrijf loopt en de gast optimaal centraal staat en geniet!

Wat doet een leidinggevende events, leisure & hospitality 

Als leidinggevende events, leisure & hospitality:

  • bedenk en organiseer je activiteiten en evenementen;
  • ontvang je gasten, sta je hen te woord en adviseer je  - ook in een vreemde taal;
  • check je gasten in en uit;
  • verkoop je producten en diensten;
  • geef je leiding aan een team en plan en verdeel je het werk;
  • maak je begrotingen en bewaak je het budget;
  • vertaal je trends en ontwikkelingen naar nieuwe activiteiten, arrangementen of evenementen.

Competenties 

  • Klantgericht: je bent dienstverlenend en denkt met de klant mee;
  • Sociaal: je hebt mensenkennis, je kan duidelijk communiceren, goed luisteren en situaties aanvoelen;
  • Talenknobbel: je spreekt goed Nederlands en Engels en kunt je ook in andere talen goed verstaanbaar maken;
  • Kwaliteitsgericht: goed werk afleveren is belangrijk voor je;
  • Leidinggeven: je stuurt je team aan, zodat alles op rolletjes verloopt;
  • Samenwerken: je werkt graag samen en kan makkelijk communiceren met collega's en klanten.

Waar kun je werken als leidinggevende events, leisure & hospitality 

Als leidinggevende events, leisure & hospitality kun je overal aan de slag waar recreatieve activiteiten en evenementen worden aangeboden. Denk hierbij aan recreatiebedrijven, campings, bungalowparken hotels. Maar ook in- en outdoorcentra, sportbedrijven of attractieparken.

Doorstroommogelijkheden 

Heb je inmiddels wat ervaring opgedaan als leidinggevende events, leisure & hospitality, dan kun je, eventueel door het volgen van cursussen, doorgroeien naar functies met meer zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en leidinggevende taken.

Werktijden 

De recreatie- en evenementenbranche staat nooit stil en daarom moet jij als leidinggevende events, leisure & hospitality erg flexibel zijn als het op werktijden aankomt. Je werktijden liggen van ‘s morgens vroeg tot diep in de nacht, in de weekenden, in vakantieperiodes en op feestdagen.

Salaris leidinggevende events, leisure & hospitality 

Het startsalaris van een leidinggevende events, leisure & hospitality ligt rond de € 1.832,-  bruto per maand. Met de jaren groei je door in je functie en in salaris. Het gemiddelde salaris ligt op € 2.519- bruto per maand.

Cao 

De recreatie- en evenementenbranche hanteert verschillende cao’s. Vraag bij jouw stagebedrijf of toekomstige werkgever na welke cao zij naleven.  

Wat je wellicht ook interessant vindt