Menu
Studeren aan het Regio College

Betalen via AcceptEmail of iDeal

Introductie AcceptEmail

Het Regio College introduceert een nieuwe manier van betalen, AcceptEmail. Digitaal, veilig en snel. AcceptEmail is een elektronische acceptgiro die gebruik maakt van iDeal. Met AcceptEmail kan eenvoudig met een paar muisklikken een betaling worden voldaan.

Door op de AcceptEmail-link in de mail te klikken komt u in een betrouwbare en herkenbare iDeal-omgeving, de door alle banken (waaronder ABN AMRO, ASN bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank) ondersteunde standaard voor internetbetalingen. Bij de betaling wordt gebruik gemaakt van internetbankieren via uw eigen bank met de bekende specifieke beveiligingsmethodes. Bij de betaling worden de gegevens gebruikt zoals die staan in de AcceptEmail: foutief betalen is op deze manier uitgesloten.

Veel gestelde vragen:


Ik betaal niet zelf, maar mijn ouder/verzorger doet dat
Via de optie ‘stuur door’ (of ‘forward’) in uw e-mailprogramma stuurt u een AcceptEmail door naar een nieuwe ontvanger. Dit kan een ouder/verzorger zijn, die de betaling in orde gaat maken. Een AcceptEmail is zodanig beveiligd dat deze niet per ongeluk twee keer betaald kan worden: als een van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of diegene naar wie geforward is) betaalt, toont de AcceptEmail bij beide ontvangers de status ‘betaald’.


Waarom krijg ik een AcceptEmail?
U krijgt een AcceptEmail van het Regio College als standaard betaalwijze voor onze cursusgelden.


Ik heb me niet opgegeven voor AcceptEmails, mag het Regio College die dan zomaar sturen?
Ja dat mag. Omdat u student bent van het Regio College met de overeenkomst die wij begin van het schooljaar met u hebben gesloten, mogen wij u deze zogenaamde ‘service e-mail’ versturen. Dit is wettelijk toegestaan.


Is AcceptEmail veilig?
Omdat AcceptEmail voor de betaling gebruik maakt van internetbankieren van uw eigen bank is het volkomen veilig. Er worden géén betaalgegevens in de e-mail meegezonden. De betaling wordt altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Tijdens de betaling ziet u altijd hoeveel u aan de begunstigde betaalt. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening.


Hoe herken ik een echte AcceptEmail?
In de AcceptEmail zijn een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd. U kunt een AcceptEmail van het Regio College als volgt herkennen:

  • Het Regio College staat vermeld als afzender.
  • De AcceptEmail die het Regio College verstuurt, bevat informatie die alleen bekend is bij het Regio College en bij u als deelnemer. Bijvoorbeeld uw deelnemernummer.
  • AcceptEmail is geen directe link naar iDeal; u komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail en pas daarna op de pagina van uw bank waar u veilig kunt betalen via iDeal.
  • De landingspagina is altijd: https://transaction.acceptemail.com (controleer de `s` in `https`). De stap vanuit de e-mail naar de landingspagina is beveiligd met SSL.
  • Op de landingspagina ziet u ‘AcceptEmail BV’ in de URL staan. Als u dubbelklikt op de naam, ziet u het security certificate.
  • Op deze landingspagina ziet u hetzelfde strookje als in ontvangen AcceptEmail.
  • Tijdens de betaling ziet u altijd hoeveel u aan het Regio College betaalt. U hoeft zelf geen bedrag in te vullen. De betaling loopt via de bank en rekening die u heeft gekozen.

Wat heb ik nodig om een AcceptEmail te kunnen betalen?
Om een AcceptEmail te kunnen betalen moet u de beschikking hebben over een computer met internetverbinding en een betaalrekening waarmee u kunt internetbankieren. In Nederland kan bijvoorbeeld worden betaald met iDEAL vanuit ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers.


Ik zie de AcceptEmail niet of slechts gedeeltelijk. Wat moet ik doen om deze wel te kunnen zien?
Het kan zijn dat u de AcceptEmail of de plaatjes in de e-mail niet volledig kunt zien. U kunt met uw rechtermuisknop op een niet correct getoond plaatje klikken en staat dan toe dat de afbeeldingen getoond mogen worden.


Ik heb zojuist betaald, maar de AcceptEmail in mijn e-mail geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat?
Na een betaling verandert de status in de bovenbalk van een AcceptEmail van ‘Te betalen’ (blauwe kleur) in ‘Betaald’ (groene kleur). Om de nieuwe status te kunnen zien, moet u de e-mail eerst sluiten en daarna opnieuw openen. Dan ziet u altijd de actuele status.


Deze AcceptEmail is niet terecht en/of het bedrag is niet juist?
Voor vragen over de factuur kunt u contact opnemen met de Deelnemersadministratie van het Regio College op telefoonnummer (075) 681 91 20. Of u kunt contact opnemen met de receptie van het Regio College op telefoonnummer (075) 681 90 00. Vraag daar naar de administratie van uw onderwijsafdeling.


Kan ik ook op een andere manier betalen?
U kunt het bedrag ook overmaken naar het rekeningnummer van het Regio College dat is vermeld in de AcceptEmail die u heeft ontvangen. Vergeet dan niet om het betaalkenmerk bij uw betaling te vermelden.


Kan ik een AcceptEmail doorsturen?
Ja, dat is mogelijk. Via de optie ‘stuur door’ (of ‘forward’) in uw e-mailprogramma stuurt u een AcceptEmail door naar een nieuwe ontvanger. Dit kan een ouder zijn, die de betaling in orde gaat maken. Een AcceptEmail is zodanig beveiligd dat deze niet per ongeluk twee keer betaald kan worden: als een van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of diegene naar wie geforward is) betaalt, toont de AcceptEmail bij beide ontvangers de status ‘betaald’.


Wat kost AcceptEmail?
AcceptEmail is gratis voor de ontvangers van AcceptEmails.


Overige vragen?

Heb je overige vragen over opleidingskosten, facturen en betalingsregelingen? Neem dan contact op met de Financiële Administratie.

Telefoon: (075) 681 94 41

E-mail: fadebiteuren@regiocollege

Meld je aan Stel een vraag Vind je opleiding Kom proefstuderenKom proefstuderen